Sotsiaalmeedias on soovitud sihtrühma tähelepanu, huvi ja lojaalsuse võitmine tõeline väljakutse. Edu taga seisab efektiivne ja läbimõeldud sisuloome, mis kõnetab ettevõtte sihtrühma ja tekitab usaldusväärsust brändi osas. Siin on mõned juhised, kuidas sotsiaalmeedias sisuloomet strateegiliselt planeerida.
Mõistke oma sihtrühma
Enne sisuloome planeerimist võtke aega, et mõista oma sihtrühma. Selleks kasutage erinevaid analüütika tööriistu nagu Facebook Insights, Google analytics, Instagram Insights. Need pakuvad olulist teavet teie sihtrühma demograafia, vanuse, asukoha, huvide ja eelistuste kohta. Andmete analüüsimine aitab Teil sihtrühma kaardistada ning selle alusel on võimalik luua sisuloome strateegia, mis Teie sihtrühma kõnetab.
Jälgige ka kommentaare, sõnumeid ja märkusi sotsiaalmeedia postituste all. Suhelge oma jälgijatega, vastake küsimustele ning võtke arvesse saadud tagasisidet. Suhtlus oma jälgijatega annab Teile väärtuslikku informatsiooni selle kohta, mis Teie kliente reaalselt huvitab. Seejärel tasub katsetada erinevate postitustega, et aru saada, mis töötab ja mis mitte. Eksperimenteerige ja tehke muudatusi.
Jälgige ka oma konkurentide tegevust. Vaadake, millist sisu nad jagavad ja millist publikut nad meelitavad.
Valige välja kõige efektiivsemad platvormid
Kasutage veebianalüütika tööriistu, et mõista milliselt sotsiaalmeedia platvormilt ja kuidas külastajad jõuavad teie kodulehele. Tuvastage, millised sotsiaalmeedia platvormid toovad kõige rohkem külastajaid ning keskenduge nendele platvormidele. Tänapäeval on erinevaid sotsiaalmeedia platvorme juba nii palju, et tasub keskenduda vaid enda ettevõtte jaoks kõige efektiivsematele. Ei ole mõtet aega ja raha panna sinna, kust tulemust ei tule.
Looge kaasahaaravat sisu
Postitused, mis panevad Teie jälgijaid reageerima ning tekitavad arutelu on hea viis, kuidas suurendada oma sotsiaalmeedia lehe ulatust ning meelitada juurde uusi inimesi. Selle jaoks on lugematu arv võimalusi ning siinkohal tasub olla loov. Toome näiteks ühe postituse sauna tootmisega seotud ettevõtte Facebook’i lehelt, milles oli küsitud jälgijatelt, et kas Teile meeldib kuum või leige leil. See lihtne postitus tekitas üle tuhande reageerimise ning suurendas lehe ulatust märkimisväärselt. Et oma sotsiaalmeedia lehtedele uusi külastajaid meelitada, siis tasub luua vähemalt kord kuus sisu, mille eesmärgiks on inimesi reageerima panna. Kõikide sotsiaalmeedia platvormide algorütmid julgustavad kaasatust ning selle kaudu jõuab Teie sisu ka rohkemate inimesteni.
Olge järjepidevad
Ka sisuloome järjepidevusel on tähtis koht sotsiaalmeedia algorütmis. Kui tahad olla nähtav, siis pead ka järjepidevalt postitama. Mõelge enda jaoks välja, et mida korda nädalas Te suudate luua kvaliteetset sisu. Kui suudate luua ainult 1x nädalas, siis tehkegi nii, aga järgige seda. Ei ole mõistlik luua 3 postitust ühe päevaga ja siis 3 nädalat mitte midagi postitada.
Analüüsige ja kohandage
Analüüsi pidevalt oma sisu tulemuslikkust sotsiaalmeedia analüütikavahendite abil. Jälgige kaasamise mõõdikuid, uute külastajate arvu, individuaalsete postituste näitajaid (näiteks, mis postitused said kõige rohkem reageerimisi, klikke kodulehele jne). Kasutage neid saadud teadmisi, et peenhäälestada oma sisuloomet.
Võtke kasutusse
Strateegiline sisuloome sotsiaalmeedia turunduses on võimas vahend, mis aitab Teie ettevõtte nähtavust, usaldusväärsust ja müüki suurendada. Mõistke oma sihtrühma, katsetage erinevate postitustega, võtke arvesse tagasisidet ja kohandage sisuloomet vastavalt tulemustele. Keskenduge sellele, mis reaalselt töötab ja mis toob kõige enam inimesi Teie kodulehele. Looge sisu, mis kaasab Teie jälgijaid ning olge järjepidevad. Analüüsige oma sotsiaalmeedia lehtede tulemusi ning kohandage sisuloomet vastavalt vajadusele.