10 eesmärki, mida veebileht täitma peaks

Enamike ettevõtete jaoks on veebileht keskseks tööriistaks, mis tekitab huvi, pakub klientidele teavet ja on oluliseks vahendiks päringute tegemisel ning lõpptulemusena ka uute klientide saamisel. Kas teie ettevõtte veebileht toimib hetkel päriselt nii hästi kui see tegelikult võiks? Toome välja kümme nippi veebilehe arendamiseks, mis keskenduvad põhifunktsioonidele.

1. Meelitama kliente

Pole saladus, et esmamulje on igas olukorras väga oluline, nii ka veebilehtede puhul. Seega peaks veebilehe disain jätma hea ja professionaalse mulje juba esmakülastusel. Leht peaks olema tähelepanu püüdev ja väärtust pakkuv, et klient veedaks veebilehel aega, et toote ja ettevõttega tutvuda.

2. Olema hõlpsalt navigeeritav

Me kõik soovime otsitavat informatsiooni leida kiirelt, mistõttu peab veebilehel ringi liikumine olema lihtne. Kui klient lehelt vajalikku teavet kahe või kolme klikiga ei leia, on tõenäoline, et ta lahkub ning leiab tee hoopis konkurendi juurde. 

Veebilehte kujundades peab arvestama sihtrühma, keda püüda soovite ning millist teavet neile esitleda soovite. Veebilehe menüü peaks olema võimalikult lihtne, et kliendid saaksid enda jaoks vajaliku informatsiooni kätte võimalikult väikese vaevaga.

3. Pakkuma suurepärast kasutajakogemust mistahes seadmel

Hootsuite’ iga-aastase digiuuringu järgi kasutab ligi 30% inimestest igapäevaseks info tarbimiseks mobiili. Arvestades, et veebi sirvimise harjumused on muutumas, on oluline, et veebileht oleks optimeeritud ning korrektselt kuvatud kõikidel seadmetel (sülearvuti, nutitelefon, tahvelarvuti, lauaarvuti jne). Responsive disainiga veebileht pakub võimalikult paljudele kasutajatele parimat kogemust, kuna leht kuvab mistahes suurusega ekraanil sisu õige kuju ja suurusega. Responsive veebilehe võlu seisneb selles, et lehe arendust on vaja teha vaid ühe korra, mistõttu puudub vajadus erinevate seadmete jaoks erinevaid versioone luua, millega säästate pikemas perspektiivis raha.

4. Hoidma sisu ajakohasena

Kui lehel olev teave jääb ajale jalgu ja uut sisu lisatakse harva, siis ei ole klientidel põhjust lehele tagasi tulla. Korduvkülastajate lehele toomiseks lisa lehele regulaarselt värsket, huvitavat ja kliendi jaoks väärtuslikku sisu. Pidev sisu loomine on suurepärane ka otsingumootorite optimeerimise (SEO) jaoks. Hea võimalus huvitavat ning kasulikku sisu luua on blogi, mille kaudu saad pakkuda kliendile uusi teadmisi, nõuandeid ning väärtuslikku infot oma toodete kohta.

5. Tooma esile toote või teenuse eeliseid

Mis on pakutava toote või teenuse eelised? Miks peaks klient tegema ostu just sinu veebilehel? Vastused nendele küsimustele ning ettevõtte peamine ülevaade ja eelised peaks olema esile toodud, et klient sooviks ostu teha just sinu veebilehel. 

6. Koguma andmeid

Potentsiaalsete uute klientide kõnetamiseks võiks veebileht pakkuda neile näiteks uudiskirjaga liitumist, mille kaudu saata infot ning koguda klientide andmeid. Seejärel saate kontaktandmeid kasutades klientidega ühendust hoida ning regulaarselt uudiseid ja pakkumisi saata. Kui suudad enda ettevõtte asetada kliendi peas esikohale, võib potentsiaalsest kliendist saada edukas müük. Andmete kogumisel tuleb aga kindlasti lähtuda ka isikuandmete kaitsest ning klientidele arusaadavaks teha, kuidas ja milleks andmeid kogutakse. 

7. Andma tegevustest selge ülevaate

Mida potentsiaalne klient veebilehel tegema peab? Küsima hinnapakkumist, ostma toote, liituma uudiskirjaga? Kliendi jaoks peab olema lihtsalt ja kiirelt arusaadav, mida temalt oodatakse. 

8. Võimaldama ettevõttega ühendust võtta

Kliendi jaoks peab olema kiiresti leitav, kuidas ta ettevõtte esindajaga ühendust võtta saab. Pole midagi tüütumat, kui see, et jõuate veebilehele, huvitute tootest või teenusest ning seejärel ei leia ettevõtte kontaktandmeid. Tuju rikkumiseks sellest täiesti piisab ja tihtipeale enam kontakti ei otsitagi. See võib tunduda ilmselge, kuid leidub hulgaliselt veebilehti, mis ei kuva kontaktandmeid selgelt ja ettevõte kaotab selle tõttu kasumit. Hea mõte on võimaluse korral kuvada kontaktandmeid mitmel leheküljel ning anda inimestele mitmeid viise ettevõttega ühendust võtta – siis saavad nad valida endale sobivaima kanali.

9. Pakkuma suurepärast kasutajakogemust

Parimad veebilehed on need, mis pakuvad kasutajale suurepärast kasutajakogemust. Tähelepanu püüdvad, interaktiivsed ja mugava sirvimiskogemusega lehed julgustavad inimesi neid üha uuesti külastama. Üritage enda veebilehel rääkida oma ettevõte lugu, andke klientidele pisike pilguheit oma tegemistesse ning looge oma brändi ümber selline kogemus, mida kliendid naudivad.

10. Hoidma ühendust

Veebileht peab olema seotud ettevõtte teiste suhtluskanalitega ja vastupidi. Veendu, et kõik kasutuses olevad sotsiaalmeedia kanalid oleksid omavahel seotud, et kasvatada bränditeadlikkust ning rääkida ettevõtte lugu.